16 december 2010

Jaarlijstje 2010

Een paar jaar geleden was ik dagen bezig met het samenstellen van mijn jaarlijstje. Dit jaar bleef ik het maar uitstellen en heb ik zelfs overwogen om helemaal geen jaarlijstje te maken. De lijst met cd's die ik dit jaar op deze BLOG heb besproken is eigenlijk mijn jaarlijst, want al deze platen zijn me dierbaar en wat mij betreft zijn ze allemaal gelijk.

Omdat de ene plaat nu eenmaal wat meer gelijk is dan de ander, ben ik toch begonnen met een jaarlijst. Na een uurtje puzzelen had ik een groslijst en hier bleken precies 50 platen op te staan. Mooier kon het eigenlijk niet. Ik heb ze op alfabet gesorteerd en hieronder geplakt. Toch wel met enige trots presenteer ik hieronder mijn 50 lekkerste krenten uit de pop:
  • Agnes Obel - Philharmonics

  • Angus & Julia Stone - Down The Way


Wanneer ik dit lijstje bekijk is er één plaat die me net iets dierbaarder is dan de rest. Mijn plaat van het jaar is dan ook:



In 2010 verschenen ook stapels reissues. Ook hier veel moois, maar die van Springsteen, The Teardrop Explodes, Jim Sullivan en The Jam zijn me het meest bijgevleven. Over de laatste binnenkort meer. Erwin Zijleman